مدير كل راه و ترابري استان يزد: مسافرين از راههاي يزد رضايت نسبي بيشتري نسبت به ساير استان ها دارند
يزدفردا :مدير كل راه و ترابري استان يزد با بيان اينکه مسافرين از راههاي يزد رضايت نسبي بيشتري نسبت به ساير استان ها دارند،خاطرنشان کرد: برخي راهها نظير محور اردكان - چوپانان و راور - ديهوك درزمان احداث با مشخصات پايين تر و به عنوان راههاي فرعي ساخته شده اند که در حال حاضر به علت گستردگي حمل ونقل موجب نارضايتي رانندگان ميشوند که در سال جاريبهسازي بخشي از اين راهها در دستور کارقرار دارد.
به گزارش يزدفردا :سيد محمد مير سعيدي در جمع خبرنگاران استان با اشاره به تخصيص 600 ميليون تومان اعتبار براي بهسازي نقاط پرحادثه،تصريح کرد: نقطه پرحادثه زيادي در استان وجود ندارد و بر اساس گزارشها تنها يك نقطه پر حادثه درمسيرهاي شرياتي يزد شناسايي شده است.
وي گفت: در نقاط پرحادثه مباحثي نظير مطالعات كنارگذر،خروج جاده از مناطق مسكوني،آزاد سازي حريم و... مطرح است که بايد با اصلاح آن،مشكل مربوط به تردد موتورسواران نيز مرتفع شود.
وي در ادامه با اشاره به رانندگان خطرساز در جاده ها خاطرنشان کرد: براي حذف اين رانندگان تمهيداتي نظير سيستم كنترل هوشمند ونصب دوربين،گشت هاي نامحسوس و افزايش گشت هاي پليس در نظرگرفته شده است.
وي با اشاره به هزينههاي بسيار بالاي راهسازي،تصريح کرد: هر كيلومتر راه اصلي بيش از 300 ميليون تومان هزينه دارد و مثلا محور راور - ديهوك با 220 كيلومتر طول به بيش از 60 - 70 ميليارد تومان هزينه نياز خواهد داشت.
ميرسعيدي گفت: در سال جاري با اختصاص اعتبار بيشتر،يك قطعه از پروژه محور راور- ديهوك اجرا و محوراردكان - چوپانان نگهداري و بخش هاي آسيب ديده آسفالت آن تعمير خواهد شد.
مدير كل راه و ترابري استان يزد يكي از علل وقوع حوادث را خروج خودروها از جاده ذکر وتاکيد کرد: سرعت بالاي خودروها از عمده دلايل وقوع حوادث است كه هرچند در حال حاضر شيب جادهها استاندارد ميباشد اما مقرر گرديده است در سال جاري شيب جاده هارا در بعضي نقاط از 1به 3 يا 1 به 5 تغيير دهيم تا خودرو در صورت خروج از جاده خسارت كمتري را متحمل شود.
ميرسعيدي ادامه داد: بخشي از اين اصلاحات در سال گذشته در محدوده عقدا و تنگ چنار انجام شده و نتايج خوبي نيزداشته است.
وي در ادامه به راههاي ييلاقي استان اشاره وتاکيد کرد: تمام راههاي ييلاقي استان يزد به شرطي كه رانندگان عجله و شتاب بي جا نكنند و با توجه به علايم راهنمايي وتابلوهاي مشخص كننده سرعت مجاز رانندگي كنند،ايمن مي باشند.
مديرکل راه وترابري استان يزد تصريح کرد: در محورهاي ييلاقي كه مقصد آنان روستا مي باشد،راهها با مشخصه راه روستايي يا به عبارتي با 5/5 متر عرض آسفالت ساخته مي شوند که با توجه به تردد زياد در فصل تابستان برنامههايي نظير باز كردن شعاع قوسها و اضافه كردن عرض آسفالت در دستور كار است.
ميرسعيدي با اشاره به برخي راههاي ييلاقي تاکيد كرد: در محور سخويد تعريض ترانشه ها صورت گرفته است و در محور ده بالا- طزرجان علاوه بر ترنشه برداري چند پل كه نياز به بهسازي داشته اند در سالجاري به بهره برداري خواهند رسيد.
وي با بيان اينکه تا پايان برنامه چهارم توسعه 70 درصد راههاي روستاهاي بالاي 100 خانوار بايد تكميل شوند،تاکيد کرد: دراستان يزد به دليل اينکه روستاي بالاي 100 خانوار فاقد راه اسفالته وجود ندارد از برنامه چهارم توسعه جلوتر هستيم.
ميرسعيدي با بيان اينكه فعاليتهاي اداره راه و ترابري شامل 3 بخش راهسازي، راهداري و راههاي روستايي مي باشد، اظهار داشت: در بخش راهسازي مواردي چون بهسازي، نوسازي و ارتقاء مشخصات راههايي كه يا به بهره برداري نرسيده يا قبلا با مشخصات پايينتري احداث شدهاند مطرح ميباشد.
وي در رابطه با فعاليتهاي بخش راهداري نيز خاطرنشان کرد: روكش آسفالت، نصب علايم و آزاد سازي حريم، احداث روشنايي، نصب حفاظ در كنار جاده، تابلو و علايم هشدار دهنده راهنمايي و رانندگي،خط كشي در طول جاده از جمله فعاليت هاي اداره کل راه وترابري در بخش راهداري است.
يزدفردا
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
چهارشنبه 25,دسامبر,2024